tiistai 2. huhtikuuta 2019

Minä

Ajattelin heti tähän uuden blogin alkuun kertoa hieman tarkemmin itsestäni. 

Olen Satu, 36-vuotias, kahden touhukkaan lapsen äiti ja yrittäjän avopuoliso. Tänä vuonna olemme olleet seitsemäntoista vuotta yhdessä. 

Tulen yrittäjä perheestä ja itsekin sillä puolella siipiäni kokeillut. Isosiskoja minulla on kolme, joista olen luonnollisesti nuorimmainen. Olen myös kuusinkertainen täti.

Lapsuuteni vietin Espoossa, mutta myöhemmällä iällä asunut myös Kalajoella, Raahessa, Hämeenlinnassa, Snappertunassa ja uudelleen Espoossa sekä Hämeenlinnassa. Tällähetkellä kotimme sijaitsee Pohjois-Pohjanmaalla.

Koulutukseltani olen merkonomi, josta erikoistuin yritystoimintaan - luonnollisesti. Sisustusneuvojan opintojakin ehdin jonkin aikaa opiskella, mutta silloisen elämäntilanteen vuoksi jouduin keskeyttämään. Ajatuksena on edelleen jatkaa opintoja - vaikka sitten vanhemmalla iällä. 

Haaveena on ollut kirjoittaa lastenkirja tai -sarja. Sen runko on ollut piilossa pöytälaatikossa jo vuosia. Kerran sen oikoluetutin eräällä kirjailijalla, mutta kustantajiin en ole ollut yhteydessä.

Kai minut voi lukea ns. siisteys intoilijoihin ja jos mieheltäni kysytään, niin aivan varmasti. Nautin puhtaasta kodista/autosta ja keväisistä kukista. 


Olen aina ollut kiinnostunut moottoripyöristä sekä jenkkiautoista. Kävin lapsena ja vielä parikymppisenäkin usein stadin cruisingeissa. Päivällä siististi perheen ehdoilla, mutta illalla pimeällä parkkipaikalla ilmassa leijuu kuminpolton katku. Matalat moottorien äänet, autojen muodot ja uskomaton käsityön jälki, kiillotettu kromi sekä ihmisten ajanmukainen vaatetus - ei siitä voi olla nauttimatta.

Rakastan...sisustamista ! Voiko tähän kohtaan muuta edes kirjoittaa. Kotimme on skandinaavinen - pääväreinä musta, valkoinen ja harmaa. Näiden rinnalla kulkee muuttuva tehosteväri. Viime vuosina se on ollut okra, poltetun saviruukun ruskeanpunainen ja joskus jopa vihreä. 

En pidä epäjärjestyksestä, kylmästä ja epärehellisyydestä. 

Horoskoopiltani olen kauris - täytyy myöntää, että luonnekuvaus pitää hyvin paikkansa. Olemme koko perhe aikamoisia "sarvipäitä", sillä perheestämme kaksi on kaurista ja kaksi oinasta. Siihen lisätään jokaiselle vielä hyvät keuhkot ja kantava ääni, joten naapureita käy joskus sääliksi. 

Nautin kesäbiilistämme suunnattomasti. Mies hankki yllätyksenä avomallin volkswagen beetlen ja sillä olikin viime kesänä kiva kesäkuumalla ajella. Tuli käytyä monesti jätskillä. Onneksi kesä on pian taas täällä !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti